Friday, October 29, 2010

New Toys

Assalamualaikum wbt...

Dah besar panjang pon masih nak main mainan lagi ke? Pasti itu yang terdetik dalam hati anda usai membaca tajuk di atas. Sengaja letak tajuk macam tu, buat teruja sikit.

Tak tahu nak mula dari mana, saya dah cerita pasal emas pada entri sebelum ini. Entri kali ini pun saya kira masih lagi pasal emas dan saya nak tambah lagi satu, silver atau perak.

Bagi yang belum mengetahui, ada pelbagai jenis emas yang boleh anda jadikan koleksi seperti kijang emas, Dinar Kelantan, Dinar Kulim, Public Gold, Public Dinar, Pam Suisse dan macam-macam jenis lagi yang terdapat dalam dunia ini khususnya di Malaysia.

Begitu juga dengan silver, antara yang terkenal sekarang ini adalah dirham Kelantan. Oleh kerana ianya terkenal, maka terdetiklah dalam hati saya bahawa seharusnya saya memilikinya untuk dibuat koleksi.

Sebahagian

Itulah maksud entri di atas, mainan baru yang ingin dibuat koleksi. Saya sedar akan emas sebagai penyimpan nilai yang baik, begitu juga dengan perak. Ia turut menjadi penyimpan nilai yang baik berbanding dengan RM.

Justeru itu saya memasang niat untuk memilikinya sebagai koleksi peribadi dan seboleh-bolehnya menyimpan sebanyak 1 Dinar sebulan. Harga 1 Dinar pada waktu ini adalah dalam RM617-RM630.

Sewaktu pertama kali saya beli adalah RM580 kemudian turun kepada RM560 dan sekarang enam ratus lebih. Dalam masa tidak sampai 4 bulan. 1 Dinar ada dalam gambar di atas atau di bawah. Emas yang paling kecil sekali, ada 2.

Barang yang sama, tempat je lain

Anda tak teringin ke memilikinya?

5 comments:

Anonymous said...

waw

Unknown said...

The Best Photography in karachi, and very nice Photos, Videos, and very good envoirment I am so happy
Best Photographer in Karachi

Unknown said...

this is very useful tool for electronics
LS APM SG30M

Unknown said...

It’s a fashionable Store to all kind of Accessories
Target Coupons

Unknown said...

It’s a fashionable Store to all
Write My Essay