Friday, May 21, 2010

Hari Guru

Assalamualaikum Wbt...

Pengalaman pertama menyambut Hari Guru secara rasminya setelah menjadi guru sebenar. Walaupun saban tahun menyambutnya sebagai 'guru pelatih' di maktab perguruan dan institut pendidikan guru tapi pengalaman kali ini lain benar rasanya. Menjadi guru lebih kurang 5 bulan menyebabkan saya menyoal diri sendiri: berjayakah anak-anak didikku ini nanti? Fahamkah mereka apa yang telah saya ajar, seronokkah mereka semasa sesi pengajaran dan pembelajaran yang mereka alami sewaktu saya mengajar?

Soalan-soalan ini kadang kala bermain di fikiran, mungkin saya harus membuat soal selidik dengan anak-anak murid ini. Apa yang mereka suka tentang sesi pengajaran yang saya kendalikan dan apa yang mereka tidak suka. Apa yang boleh saya ubah untuk menambah baik pengajaran agar lebih kualiti.

Sambutan hari guru peringkat Sekolah Kebangsaan Taman Indahpura 1 (SKIP 1) di sambut pada hari isnin lepas. Pada pandangan peribadi, sambutan ini sememangnya meriah dengan pelbagai aktiviti yang telah dirancang oleh Badan Kebajikan Guru & Kakitangan (BKGK) SKIP 1. Ada sukaneka, persembahan band, sesi cabutan hadiah, pertukaran hadiah, pertandingan bowling dan badminton antara guru dan lain-lain lagi.

Let's the pictures talk!








8 comments:

Unknown said...

The new 13-inch Apple MacBook Pro brings a lot of new features to the table from the previous generation
Apple Macbook Pro

Unknown said...

this is very useful tool for electronics
Automotive Stores

Unknown said...

Manufacturer of switchgear panels that includes medium voltage switchgear panels, electrical switchgear panels, high voltage switchgear panels, power control switchgear and other.
Aluminum cladding panels

Unknown said...

this is very useful tool for electronics
LS APD VS02N

Unknown said...

The Apple Items are very Usefull for evey body and helpful
Apple Pakistan

Unknown said...

this is very useful tool for electronics
LG APM SF50A

Unknown said...

Accessories are intouch of Garment and many more
Amerimark Promo Codes

Unknown said...

Making a market stragedy in Fashion styles
jeffers Pet Promo Codes