Thursday, June 25, 2009

Ponteng

Hello, assalamualaikum.

Waalaikummussalam

Ini Yusri ke? Kenapa tidak datang tutorial?

Saya tak sihat Dr.

Kamu tak sihat? Kamu sakit ke?

Saya sakit perut. (ayat biase bg alasan bodoh)

Kamu dimana sekarang ni?

Saya di bilik.

Saya nak kamu datang kelas sekarang. Boleh kan?

....... Senyap, tidak terjawab. Saya tak nak jadi ketua kelas Dr.

Ok, takpe. Kamu datang sahaja. Sekarang waktu tutorial kan? Takkan kamu tak nak datang tutorial? Nanti, saya bagi surat amaran kalau kamu tak datang.

..... Senyap lagi. (dalam hati kurang asam punya tutor)


Panggilan terputus.....

What do you feel when you escape class?


Rasa serba salah. Orang lain kalau ponteng mesti rasa heaven je. Tapi sekarang ni aku rasa serba salah setelah ponteng tutorial. Wakaka...

Tutor aku siap telefon suruh datang kelas. Tapi aku tetap keras hati tak nak datang jugak. Mungkinkah aku perasan orang nak lantik aku jadi ketua kelas? Sebab tu aku tak nak datang tutorial?

Yup, that's the reason.

What did you do when you escape class?

Aku tulis blog. Hahahahaa.

Why did you escape the class?

Aku ni bukanlah seorang yang suka ponteng kelas suka-suka hati je. Ponteng is not part of my life. However when something happen which I don't like, then i have to ponteng. Example when I'm not fininshed my assignment yet, then I pontenglah to ensure I would be able to finish it on time.

Hari ni buat pertama kalinya untuk semester ni aku ponteng. Rasa geli hati pun ada disamping rasa bersalah setelah engkar selepas diarahkan untuk hadir ke kelas tutorial + diugut untuk diberikan Surat Cinta (surat amaran).

Apa yang pasti, aku terima saja apa kesan yang akan berlaku selepas ini. I don't care!

Padan muka, siapa suruh ponteng lagi!

P/s: Aku nak sangat cerita pasal aku gi Australia, tapi gambar tak ambil lagi dgn kawan. Nanti la ye.

No comments: