Monday, July 20, 2009

Kenduri Kahwin Part 2

Assalamualaikum Wbt...

Minggu lepas aku balik kampung, Kg Bukit Tumbuh, Kuala Terengganu. Dah lama tidak pulang ke kampung dengan harapan untuk berjumpa dengan keluarga dan juga memberi hadiah sejak kepulangan dari Australia tempohari.

Balik kali ini juga bertujuan untuk ke Kuantan menghadiri Majlis perkahwinan sahabat baik saya, saudara Khairul Amri atau Michael. Tak sangka pulak dia yang bertemu jodoh terlebih dahulu. Sebenarnya aku dah lama lost contact dengan beliau, hampir 3 tahun rasanya. Tapi bila dah jumpa balik tahu tahu saja dah bertunang dan nak kahwin.

Di Terminal Bas Kuantan, ada kenangan disini.
Rindu peristiwa semasa zaman persekolahan dulu.

Terkejut beruk aku + kagum sebab beliau sudah bersedia untuk berumahtangga. Padaku, beliau seorang yang agak happy go lucky and not ready yet for a marriage. Tapi sudah jodoh, tahniah aku ucapkan kepada beliau atas perkahwinan tersebut.

Aku nikah kan dikau... bla...bla... bla...

Inilah kali pertama aku jadi pengapit orang kahwin. Tak terkejut sebenarnya sebab memang dah kena request awal-awal lagi. Perasaan tu, ntah la. Biasa-biasa saja. Sebab hanya mengiringi pengantin dan tolong kipas sekejap masa kat atas pelamin. Dan persandingan tersebut sekejap saja, tak sampai lima minit aku dah turun untuk memberi peluang sesi bergambar pula.

Semoga perkahwinan ini kekal selamanya sahabatku. Amin...

Majlis Sambut Menantu sahabat aku ni akan diadakan pada hari Sabtu 25 Julai 2009, tak tau la nak pergi atau tak. Kalau ikutkan dah cukup dah rasanya pergi ke majlis beliau kali ini dan tidak perlulah untuk ke majlis sambut menantu lagi. Tapi.... aku nak jumpa kawan-kawan lama masa sekolah dahulu. Hmmm, dengan assignment yang belum disiapkan lagi. Duit lagi. Ntah la.

Petang tu jugak aku balik ke Kuala Lumpur, jam 6.30 petang naik bas Transnasional. Aku ingatkan 2 jam lebih je naik bas pergi KL, skali 3 jam lebih. Hmm, berasap gak la punggung. Nasib baik badan agak kepenatan sedikit lalu membolehkan aku boleh tidur semasa dalam bas.

Sekian untuk kali ni, adios....

3 comments:

TEACHER OF SOMEONE said...

wah...siap jd pengapit tu
hehehe

babyling said...

padan la tuh..
nanti ko kawen,
jgn lupe jemput aku plak...

adyri said...

ye siap jadi pengapit, kalau ikutkan memang aku tak nak. Tapi mengenangkan kawan y sorang ni, jadi je la.

insyaAllah beth, aku panggil kawan2 aku smua. Kalau x d rmh pengtin prmpuan, kat umah aku.