Saturday, August 8, 2009

Arak: Selangor tidak larang

Assalamualaikum Wbt...

Tajuk entry kali ini adalah komen mengenai keputusan yang dibuat oleh kerajaan negeri selangor untuk melaksanakan 'kawalan sendiri' mengenai penjualan arak kepada orang ramai. Sila klik disini untuk membaca selanjutnya.

Aku selaku orang yang beragama islam yang mengaku beriman kepada Allah dan Rasulnya ingin menyatakan rasa kurang senang dan tidak bersetuju atas keputusan ini.

Kenapa hanya kita yang harus menjaga hak mereka sedangkan hak kita ini selalu saja di abaikan? Tidak pernah dipeduli. Selalu dianak tirikan. Sungguh aku tidak faham. Kaum-kaum lain sememangnya memahami dan menghormati agama islam, tetapi orang islam sendiri bagaimana? Selalu memikirkan hati dan perasan orang yang bukan islam sedangkan diri sendiri telah menindas diri mereka sendiri seperti keputusan kali ini.

Berilah apa alasan sekalipun untuk meneruskan kawalan sendiri ini, aku tidak setuju dan membantah. Bukan untuk menyokong kepada mana-mana pihak, tapi atas rasa iman ini masih tersisa sedikit di dalam dada ini.

Ya Allah kau bukakanlah hati-hati pemimpin kami dengan kebenaran agama-Mu. Berilah mereka kesedaran bahawa agama-Mu itu benar dan merupakan satu jalan hidup. Tidak terganggu gugat dengan apa sekalipun.

* Minta maaf jika fakta yang disiarkan oleh akhbar rujukan aku tidak tepat. Jika tidak tepat, maka secara automatik terbatallah kritikan aku ini.