Friday, August 7, 2009

Hari-Hari Mendatang

Assalamualaikum Wbt...

Aku akan menjadi semakin sibuk pada bulan-bulan yang mendatang ini. Pertama sekali adalah Praktikum Fasa 2 yang akan bermula hari isnin ini sehinggalah seminggu sebelum cuti sekolah hujung tahun. Dan aku pasti hari-hari mendatang ini pasti mecabar kredibiliti aku sebagai guru pelatih dari segi mental dan juga fizikal.

InsyaAllah tak sampai dua minggu lagi akan ada Festival Nasyid IPGM Peringkat Zon Tengah di Ipoh, aku turut terlibat dan harap-haraplah berjaya ke peringkat kebangsaan. Maka, aku akan berulang-alik dari Sungai Lui, Hulu Langat yang sejauh 30Km itu dari Cheras setiap hari untuk latihan nasyid.

Aku pun tidak tahu samada aku mampu atau tidak untuk berulang-alik sejauh 60Km sehari. Moga-moga di permudahkan.

Praktikum kali ini pastinya banyak aktiviti yang akan dilakukan di sekolah, dan aku dengan Syukri pasti akan menjadi pilihan guru-guru di sana untuk menolong menjayakan aktiviti tersebut. Aku tidak kisah sangat sebenarnya asalkan mendapat kerjasama daripada semua pihak. Dan aku juga memang tahu guru-guru SKSL sememangnya memberi kerjasama yang penuh kepada kami berdua.

Adakah aku akan menjadi seperti ini nanti? Oh tidaaak...

Moga hari-hari mendatang tidak menjadi hari-hari rusuhan.

Sekian, adios.....

No comments: