Thursday, January 22, 2009

Artikelku di Kosmo

Assalamualaikum.....


Kali ini aku nak bercerita pasal artikel aku yang disiarkan di akhbar Kosmo. Aku tidak ingat akan tarikh yang tepat akbar tersebut tetapi artikel tersebut masih lagi boleh di akses di web Kosmo. Berikut adalah link tersebut:

Pantau Petanda Awal

Dalam artikel tersebut aku menulis tentang kejadian tanah runtuh di Bukit Antarabangsa yang telah berlaku baru-baru ini. Aku tidak jangka pun yang artikel aku itu akan tersiar kerana menjangkakan ada artikel lain yang lebih baik dari artikel tersebut kerana pada pendapat aku artikel tersebut hanya biasa-biasa sahaja.

Pada pendapat aku, antara sebab artikel aku terpilih adalah kerana tidak ramai mahasiswa yang menghantar artikel kepada Kosmo kerana tajuk selepas artikel aku tidak pernah disiarkan lagi. Ia membuatkan aku musykil kerana sudah agak lama tarikh tutup untuk menghantar artikel tersebut dan ruang Mahasiswa Menulis juga sudah lama tidak di'up-date'kan.

Walau bagaimanapun artikel tersebut adalah satu permulaan yang baik bagi diri aku untuk berjinak-jinak dalam dunia penulisan. Salah satu dari tujuan aku ber'blog' ini juga antaranya adalah untuk mengasah diri aku dengan dunia penulisan. Ini kerana bagi aku dunia penulisan ini adalah sangat luas dan adalah sangat rugi jika aku tidak termasuk sebagai salah seorang daripadanya.

Ini adalah pelaburan jangka panjang aku untuk masa akan datang. Memang aku akui aku tidak ada bakat untuk menulis, jadi aku perlu belajar untuk itu.

Gambar di atas menunjukkan maklumat yang aku berikan pada pihak Kosmo. Sebenarnya pada fakulti itu, aku tidak pasti sebenarnya untuk letak apa kerana pengajian aku terlibat dengan banyak jabatan sebenarnya. Oleh kerana major aku adalah Kemahiran Hidup, jadi aku buat keputusan untuk meletakkan Jabatan Ekonomi Rumahtangga sahaja sebagai fakultiku. Minta maaf jika ada orang yang tidak puas hati. (He3). Jangan marah! Jumpa lagi untuk entry yang akan datang.

Adios......

6 comments:

TEACHER OF SOMEONE said...

wah...tahniah...tahniah...
hehehehe
satu permulaan yg baik

adyri said...

trima kasih pqah. ala, klau ko pun boleh tulis mcm tu jugak. senang je. just fokus dalam sejam pun cukup kan. bukan panjang sangat. cuba la kalau berani. hehehehee.

fareezkario said...

waa..dasat2..masok sulat kaba..
nanti ko watla byk2..mana tau masuk magazine plak..hehe

mOhD^.^rAz said...

lenkali jangan lupa letak nama aku sekali taw

adyri said...

Farez: ape y dasatnye fariz. ko lagi dasat. aku kagum dgn bakat y ko ada. aku ske gak ngan gambar2 y ko edit 2. cantik. bleh la ajar nnt. he3.

Zila: boleh je tp bl tu aku xtau la. ko pun jgn lp ltak nm aku skali. huhuhu....

aL-MaRBaWi said...

wei, jiran.. letak la link blog aku sekali... pe daa...