Saturday, January 3, 2009

Bermulalah Semester Baru

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha pengasih.


Semalam naik Bas Express Sani pukul 10mlm, sampai di Stesyen Putra dalam pukul 4.30pg. Terkejut jugak sebab sampai awal, selalunya dalam pukul 5-530pg baru sampai di Putra. Mesti pemandu bas bawa laju ni, cuba anda bayangkan bertolak pukul 10mlm sampai pukul 4.30pg. 6jam setengah je dari Kuala Terengganu Ke Kuala Lumpur. 6jam memang standard la kalau naik kereta, ni naik bas beb. huhuhu bleh tahan jugak pemandu bas yang aku naik ni. Laju! Nasib baik tak berlaku apa-apa yang tidak di ingini.

Mula-mula ingatkan naik bas sorang-sorang je, tapi alhamdulillah ada seorang budak junior dan kebetulan jiran sebelah bilik naik skali ngan bas yang aku naik. So bila sampai di Putra nanti bolehlah naik teksi sekali. jimat skit. Abang teksi pun agak sporting la, kene bayar RM15 je tp klu ikut meter RM16. Kurang singgit je tp kira orait la. Kira RM7.50 seorang. dulu aku pernah kena sampai RM19 sebuah teksi, memang mencekik la pemandu teksi tu. Masa tu tak berapa biasa lagi dengan Kuala Lumpur ni, so bayar je la. rupa-rupanya memang kene cekik bila tanya ngan kawan-kawan lain. Ehmmm, takpe lah. dah jadi rezki pemandu tu.

Sampai kat Institut dekat2 pukul 5, nasib baik la jiran aku tu ada kunci spare bilik dia. So bolehla aku tumpang bilik dia dulu sebab awal lagi. boleh tidur dulu kejap. Aku bangun sembahyang subuh dalam 6.30 pg, pastu terus sambung tidur sampai la pukul 1030pg. Biasa la tu, slalu kat rumah pun ak bagung dalam pukul 8.30-9pg. Bangun2 jiran aku start mengemas bilik, aku pun ape lagi keluar bilik jap. Amik angin, tengok2 bdk2 ni tolong Ust Ilias pindah rumah. So, dengan senang hati (dlm hati rs bersalah klu x tolong, hehehe) aku pun tolong la angkat barang2. Sampai la pukul 12tgh.

Selepas itu, aku pulak kemas bilik sendiri. Memag penat, dengan barang2 yang sgt banyak. berpeluh jugak la mengangkat barang. sampai sekarang aku tulis ni, barang bersepah lagi kat dalam bilik, sambung sikit-sikit la. Nak sambung buat semua nanti tak larat pulak. Orang kata buata pelan-pelan. hehehe. Padahal malas sebenarnya. Tunggu roomate balik dulu.

Aku sengaja balik awal, kalau ikutkan hari ahad sepatutnya daftar asrama. Takpe lah, sampai awal boleh rilek2 sikit. takut jugak dengan semester ni sebab sem ni ada praktikum. pastu blaja lg dengan subjek yang susah especially robotik. Aku ni dah la memang tidak berapa suka dengan subjek teknikal ni. Waduh2, harap2 boleh bawak la semester ni dan CGPA sem ni boleh naik lagi. Jeles jugak tengok orang lain punya result best2, result sendiri sederhana sahaja. Takpe la belum ada rezeki lagi. Adios....

No comments: