Friday, January 23, 2009

Kajian Robotik di Sekolah

Pada minggu ini, aku dan kawan-kawan ditugaskan untuk ke sekolah untuk membuat kajian tentang robotik di sekolah. Pada permulaannya aku rasa macam tidak berbaloi sahaja untuk pergi ke sekolah-sekolah ini kerana pada pendapat aku hasil yang akan aku dapat mungkin tidaklah berbaloi untuk dijadikan bahan untuk menyiapkan tugasa.

Walau bagaimanapun, oleh kerana kawan-kawan aku ni sudah membuat temu janji jadi aku hanya ikut sahaja. Nak dijadikan cerita tayar motor aku pancit apabila aku start motor pada pagi tu. Nasib baik moto aisyah ada, scooter plak tu. Aku ni memang tak biasa naik scooter, so bila bawa scooter rasa macam lain plak. Nasib baik tidak ada apa-apa kejadian yang tidak diingini kecuali minyak yang aku isi sebanyak RM4 cukup-cukup saja untuk perjalanan pergi dan balik ke Putrajaya. Sekolah pertama yang aku buat kajian adalah Sekolah Menengah Alam Shah.

Pada permulaannya temu janji itu dijadualkan pada pukul 10pg, akan tetapi oleh kerana cikgu tersebut ada hal maka dilewatkan pada pukul 12(kalau aku x silap la, dh lupe dh). Oleh kerana kami dah sampai di Putrajaya lebih kurang pukul 10pg, hmmmm apa lagi kami semua pun melencong ke Alamanda la dahulu. Aku tak pernah sampai di Alamanda, so peluang yang ada tak boleh disia-siakan. He3.

Dalam Alamanda

Sempat lagi posing tu

Sekolah Menengah Alam Shah

Subjek Kajian (temuramah je)

Sekolah yang kedua aku pergi pula adalah sekolah rendah dekat Puchong. Aku da lupa nama dia. Sekolah itu mempunyai ramai sangat murid sehingga terpaksa diadakan dua sesi iaitu sesi pagi dan petang. Sehingga setiap satu darjah mempunyai 12 kelas. Woooo, banyak tu! Adalah malang kumpulan aku hari tu kerana cikgu yang ingin ditemuramah tidak dapat bersama. Beliau terpaksa ke ICU(xtau la sape yang sakit). Jadi cikgu tu suruh kawan dia yang ganti. Hmmm, melepaslah labu!


Murid-murid beratur sebelum masuk kelas


Ramai giler budak-budak

Aku kat kantin sekolah

2 comments:

Semanis Garam said...

dah ade rupe cikgu la yus.. tahniah.. tahniah.. heee..

adyri said...

ye ke? abih tu, sebelum ni muke ape ek?